Ami kimaradt a Kerti Levélből
- 2014 - |
2014. novemberi lapszámban helyhiány miatt nem tudott megjelenni a következő cikk:
- 2013 - |
2013. decemberi lapszámban helyhiány miatt nem tudott megjelenni a következő cikk:
- 2012 - |
2012. októberi lapszámban helyhiány miatt nem tudott megjelenni a következő cikk:
A 2012. áprilisi lapszámban helyhiány miatt nem jelenhetett meg a következő cikk.
Akadozik a háznál történő szelektív hulladékgyűjtés.
- 2011 - |
A novemberi lapszámban helyhiány miatt nem jelenhetett meg a teljes cikk.
Új szolgáltatást vezet be a Rákoskerti Művelődési Ház
Novemberben elindul a családi házaknál történő szelektív hulladékgyűjtés
Ingyenes lombzsák osztás tapasztalatai
Idén 19 db gyümölcsfát ültetett a Rákoskerti Polgári Kör
Az augusztusi lapszámban helyhiány miatt nem jelenhetett meg a teljes cikk.
Ingyenes lombzsákosztás
http://kertilevel.hu/20110829169/2011/ingyenes-lombzsakosztas.html
A júniusi lapban helyhiány miatt nem tudott megjelenni a következő cikk és fotó.
Bajnokok lettek a Kossuthos focisták
http://kertilevel.hu/20110626152/2011/bajnokok-lettek-a-kossuthos-focistak.html
Elhagyta Rákoskertet Lipcseyné Horváth Ágnes
- 2010 - |
A 2010. decemberi lapszámban helyhiány miatt nem tudott megjelenni
Dobrosi úr olvasói levele és az arra adott válaszom.
http://kertilevel.hu/2010110261/Olvasoi-levelek/ujabb-olvasoi-levelet-kaptunk.html
A 2010. októberi lapszámban helyhiány miatt nem jelent meg:
Szakértői vélemény a
Budapest XVII. kerület, Rákoskert sugárúti platánfa-sor állapotáról,
a tervezett 197-es buszjárat-beindítása kapcsán.
- 2009 - |
A 2009. szeptemberi lapszámban helyhiány miatt nem jelent meg:
Változások a XVII. kerületi BKV-hálózaton augusztus 22-től,
Újabb térkő burkolatú parkolók,
Megkezdte munkáját a Rákosmenti Mezei Őrszolgálat,
Földkupacok a Bodonyi és az Andráshida utcák sarkán,
Megújult néhány BKV buszmegálló padja.
- 2008 - |
A 2008. decemberi lapszámban csak részben jelent meg, ezért itt a teljes anyag olvasható.
A 11. evk. utcáinak felmérése, az út minőségével, hosszával és a kapcsolódó előterjesztés számával.
Kérem, a táblázat megtekintéséhez kattintson a linkre!
A 2008. februári lapszámban helyhiány miatt nem jelent meg:
Felháborító eset
Felháborító eset történt a minap.
Történt pedig, hogy 2008. február 21-én, csütörtökön reggel 9 órakor Rákoskeresztúr végállomásról haza szerettem volna jutni Rákoskertre a 97-es vagy 297-es jelzésű busszal.
Rajtam kívül a megállóban kb. 30-40 fő, 60-80 év közötti bácsi és néni, valamint egy-két középkorú ember szerette volna tenni ugyanezt.
Azonban a buszok a menetrendben meghatározott időpontban nem álltak ki a megállóba. Olyannyira nem, hogy három, ismétlem HÁROM busz is kimaradt. Nevezetesen a 8.53 perckor induló 97-es jelzésű, a 9.09-kor induló 297-es jelzésű, valamint a 9.24-kor induló 97-es jelzésű buszok egyike sem állt be a megállóba.
9 óra 25 perckor – mivel nem bírtam idegekkel és féltem attól, hogyha előbb-utóbb be is áll busz, arra úgysem férek fel babakocsival – felszálltam a 161-es jelzésű buszra, ami a Péceli úton közlekedik és a Kucorgó téren fordul vissza Rákoskeresztúrra. Így el tudtam jutni a Kucorgó térig, ahonnan azonban 20 perces gyaloglással értem el otthonomat. Tettem mindezt egy 1,5 éves - türelmét eddigre igencsak elveszítő - kisbabával, babakocsival, hegynek felfelé.
Megjegyzem: a babakocsit a Pesti út mellett toltam felfelé és ez idő alatt sem 97-es, sem 297-es jelzésű buszjáratot nem láttam.
Az eset következménye az lett, hogy elkéstem a munkahelyemről.
Úgy gondolom, hogy ezzel az esettel (is) a BKV Zrt. ismét túlment minden határon. Embertelen, hogy ennyire semmibe veszik más emberek idejét, türelmét, bizalmát és nem utolsósorban a „szolgáltatásért" fizetett pénzét. (Jelzem: jómagam aktív, felnőtt kereső vagyok 30 napos bérlettel.)
Mégis hogy képzelik, hogy három (vagy több) buszjárat kimarad?
És akkor itt hadd következzenek további kérdéseim:
- Miért maradt ki három busz egymás után?
- Ha az egyik busz műszaki hiba miatt esetleg kénytelen volt kiállni a forgalomból, akkor miért nem jött a második vagy a harmadik?
- Ha az egyik busz műszaki hiba miatt esetleg kénytelen volt kiállni a forgalomból, akkor a forgalomirányító miért nem szervezte át úgy a forgalmat, hogy egy 161-es vagy 162-es jelzésű buszt kivesz abból a járatból ideiglenesen, hogy legalább mi is haza tudjunk jutni?
- Miért nem vette a fáradságot senki – elsősorban a forgalomirányító, de lehetett volna bármelyik buszvezető is -, hogy a buszra várakozó 30-40 embert tájékoztassa, figyelmeztesse, hogy a BKV Zrt. nem tud szolgáltatni?
- Ki ezért a felelős, és milyen szankciókkal sújtható?
Mindenesetre nagyon sajnáltam az ott várakozó idős embereket, akik közül egyesek minimum 32 percet álltak egy helyben. Kívánom, hogy a BKV Zrt. felső vezetése, de a Főpolgármesteri Hivatal ezen területért felelős politikusai is álljanak egy helyben 32 vagy több percet. Igenis tudják meg, hogy milyen érzés.
Nevetségesnek tartom, hogy a XXI. században ez még megtörténhet. Fejlett informatikai rendszerek segítenek a forgalom irányításában, létezik mobiltelefon, amellyel bármelyik sofőr, munkahelyi vezető azonnal elérhető stb. Miért csinálják mégis ezt? Miért játszanak az emberek életével, napirendjével könnyelműen, önkényesen.
Azt gondolom, hogy a BKV Zrt. részéről mindenképpen elvárható lenne, hogy a havi bérlet árának 25 %-át, de minimum egy napra lebontott összegét – fájdalomdíjként – visszafizesse a károsultaknak. Merthogy szolgáltatás nem történt és emberek élete (lásd munkahelyről való késés) súlyosan sérült. Véleményem szerint a BKV Zrt. ezzel az esettel (is) kimeríti az emberiség ellenes bűntettet. Igaz, 30-40 fő nem jelenti az emberiséget, ezért előbbi állításom nem teljesen helytálló, de kicsiben igaz. Itt bizony ez ellen a 30-40 ember ellen a BKV Zrt. igenis bűnt követett el.
És mielőtt már azt hinnék kijelentem, hogy nem vagyok őrült. Egy középkorú, egyetemi diplomával, valamint további egy középfokú és egy felsőfokú szakképesítéssel, két idegen nyelv ismerettel, két zeneiskolai bizonyítvánnyal rendelkező, értelmiségi, civil állampolgár vagyok. Tisztában vagyok mindazzal, amit leírtam és tisztában vagyok szavaim súlyával. Azért használtam ilyen kifejezéseket, mert végtelenül bánt, ahogy ebben a konkrét esetben a BKV Zrt. az utasokkal - köztük velem is - viselkedett.
Kérem Önöket, hogy szálljanak magukba! Gondolkodjanak már el egy kicsit azon, hogy mit művelnek. A sorozatos járatkimaradások, késések, lerobbanások, rázó trolibuszok, piszkos járművek, nem összehangolt csatlakozások (lásd pl. 2-es metró Örs vezért téri 20.00 óra utáni busz kapcsolódási lehetőségeit) alapvetően rontják az emberek életminőségét.
Budapest, 2008. 02. 27.
egy rákoskerti választópolgár
---------------------------------------------------
A BKV. válasza:
Tisztelt Bejelentőnk!
Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat. Őszintén sajnáljuk, hogy szolgáltatásunk igénybevétele során kellemetlenséget okoztunk Önnek, melyért ezúton szíves elnézését kérjük.
Tájékoztatjuk, hogy Rákoskeresztúr városközpont végállomás forgalmi rendje úgy került kialakításra, hogy a munkaközi szünetüket töltő járművezetők az autóbuszokkal a tárolósoron állnak félre (a mellékelt vázrajzon II-es számmal jelzett sor). A haladási irány miatt a végállomási felszállóhelyre (I-es sz. sor) emiatt már nem tudnak beállni a munkaközi szünet végén azok a járművek, melyek közvetlenül a főpálya szélén várakoznak (tehát a Pesti út szélső forgalmi sávja mellett). Ezért ezek az autóbuszok nem a végállomásról, hanem a Ferihegyi út megállóhelyről, a Pesti út ellentétes oldaláról indulnak ezekben az időpontokban. Erre a speciális forgalmi rendre a végállomás szűk kapacitása miatt van szükség. Régebben az autóbuszok csak a Ferihegyi út megállóból indultak, de az utaskiszolgálás javítása érdekében döntöttünk a jelenlegi rend mellett. Erre a végállomáson kihelyezett menetrendben is felhívjuk utasaink figyelmét, úgy, hogy a végállomást nem érintő indulásokat külön csillaggal és magyarázattal megjelöljük.
A vizsgálat során megállapítást, nyert, hogy
– a 8.53 órakor induló 97-es autóbusz a végállomásról a rögzített adatok szerint 8.54 órakor indult, tehát ez a járat nem maradt ki,
– a Ferihegyi út megállóhelyről 9.09 órakor induló 297-es járat műszaki hiba miatt nem tudott elindulni, a műszaki hiba bekövetkezte és az indulás közötti rövid időtartamra tekintettel a kimaradó járat pótlására már nem volt reális lehetőség. A menetirányító diszpécser az Örs vezér téri tartalék-járművet (mely egy villamos pótlásával a Bosnyák téren éppen végzett) Rákoskeresztúrra küldte a későbbi indulások pótlása érdekében.
– a Ferihegyi út megállóhelytől a 9.24 órakor induló 97-es járat a számítógép által rögzített adatok szerint 9.27 órakor elindult.
A 161-es vonalról történő pótlás elrendelése, ahogy Ön is említette, indokolt, ha több autóbusz esne ki egy időben a forgalomból, ez esetben a szolgáltatás egyensúlya így lenne biztosítható. Azonban a 161-es önálló járatként - a 97-es autóbuszhoz hasonlóan - ugyancsak 15 percenként közlekedik, így a járat menetrendjébe történő beavatkozás is mérlegelést igényel, a fellépő forgalmi-műszaki zavartól függően - hiszen átcsoportosítás miatt ott is lényegesen ritkulna a követés. Sajnos a csomóponton nem volt olyan sűrűn közlekedő járat, amelyből a pótlás a megvalósultnál hamarabb realizálható lett volna.
Az Ön által említett munkaviszony megszüntetésének a Munka Törvénykönyve szab határokat a munkavállaló érdekeinek védelmével, oly módon, hogy a vétkes szabályszegést a munkáltatónak kétséget kizáróan kell bizonyítania. Jelen esetben a vétkesség az ügyben érintett munkavállalók esetében nem volt megállapítható. Ugyanis a fentiek alapján kijelenthető, hogy az érintett munkavállalók munkavégzésük során szabályosan, az adott helyzetben általában elvárható módon jártak el, így a fegyelmi, munkajogi felelősségre vonás nem volt indokolt.
A rákoskeresztúri végállomáson személyzet nincs, így a helyi utastájékoztatási feladat a járművezetőkre hárul. A jelenleg alkalmazott technikai rendszerünk sajnos nem alkalmas az esetlegesen előforduló forgalmi zavarok azonnali jelzésére, kiszűrésére. Ezen hiányosság kiküszöbölése érdekében már folyik cégünknél egy GPS helymeghatározás alapján működő forgalomirányítási rendszer kifejlesztése, ami a jövőben megkönnyíti a forgalmi zavarok felismerését és a hatékony beavatkozást, valamint Utasaink időben történő tájékoztatását. Ehhez hasonló rendszer üzemel a 86-os autóbusz-vonalon. Amennyiben Társaságunk szándékai sikerre jutnak, a következő években műholdas forgalomirányító és utastájékoztató rendszert fogunk beszerezni, az Európai Unió fejlesztésre fordítható forrásainak elnyerése esetén.
A pillanatnyi forgalmi helyzetről Fődiszpécseri Csoportunk éjjel-nappal felvilágosítást ad a 06-80-40-6688-as mobiltelefonról is ingyenesen hívható zöld számon.
Tekintettel arra, hogy a 9.09 órakor induló 297-es járat műszaki hiba miatt kimaradt, így jelen levelünk egyben igazolásként is szolgál a munkáltató felé, miszerint járatkimaradás miatt a 97-es és 297-es vonalakon 18 perc kényszerű többlet-várakozási idő keletkezett.
Az okozott kellemetlenség enyhítése érdekében engedje meg, hogy 10 db vonaljegyet postázzunk Önnek, mely kinegrammal (hologramos csíkkal) ellátott, így időbeni korlátozás nélkül felhasználható utazásra. A postázáshoz kérjük levelezési címét megadni szíveskedjen.
Köszönjük, hogy időt és energiát fordított arra, hogy írjon nekünk, Társaságunk járművein kellemes utazást kívánunk Önnek.
Budapest, 2008. március 25.
Üdvözlettel:
Szüts Katalin
ügyfélszolgálat-vezető
- 2007 - |
2007. decemberi Kerti Levélben nem tudott megjelenni:
Budapest XVII.ker. Rendőrkapitányság
Közrendvédelmi Osztály
1656. Budapest, Pf. 121.
Száma:157-…………………………….
Budapest, 2007. december 6.
A kapott utasításnak megfelelően a Budapest, XVII. ker. Rákoskert sugárút és Sáránd u. forgalmi rendjét megvizsgáltam és az alábbiakat állapítottam meg.
A kereszteződésben a kihelyezett jelzőtáblák nem felelnek meg a 20/1984. (XII.21.) KM rendelet 7§-ban foglaltaknak. („Az útkereszteződés forgalmi rendjét úgy kell kialakítani, hogy az útkereszteződéshez közeledő jármű vezetője elsőbbségadási kötelezettségét és a továbbhaladás lehetőségeit egyértelműen felismerhesse.”)
A kereszteződéshez az alábbi rajzok szerinti irányból közeledő „A” jármű vezetője részére kiegészítő tábla nem jelzi, hogy a kanyarodó főútvonal miatt a vele szemből érkező járműveknek is elsőbbséget kell adnia. A szemből a Pesti út felől érkező „B” jelű jármű részére ugyancsak „Elsőbbségadás kötelező!” jelzőtábla került elhelyezésre a kereszteződésben lévő járdaszigeten, ezért az egyenesen haladni szándékozó „A” jelű jármű vezetője joggal értékeli úgy a helyzetet, hogy a vele azonos úton haladó, balra kanyarodási szándékát jelző „B” járművel szemben elsőbbsége van.
A „B” jelű jármű vezetője ugyanakkor haladása során látva a Sáránd utcában a „Főútvonal kanyarodik” kiegészítő táblával elhelyezett „Főútvonal” jelzőtáblát, ill. a szemből érkező jármű részére elhelyezett „Elsőbbségadás kötelező!” jelzőtáblát, szintén joggal értékeli úgy, hogy a védett útról lekanyarodva elsőbbségi helyzetben van az alárendelt útról érkező „A” járművel szemben.
A fentiek alapján felvettem a kapcsolatot az FKF Zrt. Forgalomtechnikai Főosztályának illetékes munkatársával. Katona Krisztina elmondta, hogy a kereszteződés forgalmi rendjének kialakítását megvizsgálják és a szükséges módosításokra soron kívül intézkednek.
Ennek érdekében javasoltam a Sáránd utcában a Görömböly u. felől érkező irányú forgalom részére is az „Elsőbbségadás kötelező!” jelzőtábla alá a főútvonal kanyarodását jelző megfelelő kiegészítő tábla kihelyezését, ill. a kereszteződésben lévő járdaszigetről a megtévesztő jellegű „Elsőbbségadás kötelező!” jelzőtáblák eltávolítását.
A kapott forgalmi szituációkat ábrázoló rajzok közül a következőn már nem alakulhat ki a fent leírt balesetveszélyes helyzet, hiszen itt már az „A” jelű jármű vezetője nem értékelheti úgy, hogy elsőbbsége van a többi járművel szemben. Helyzetéből nézve nincs jelentősége annak, hogy nem tud a kanyarodó főútvonalról, hiszen a neki jobbról érkező „C” jelű jármű vezetőjének (aki a kiegészítő táblával együtt elhelyezett „Elsőbbségadás kötelező!” jelzőtáblával találkozik) elsőbbséget kell adjon, aki viszont már az egyértelmű jelzés miatt elsőbbséget kell adjon a védett útról lekanyarodni szándékozó „B” jelű járműnek.
Így tehát az egyértelmű áthaladási sorrend:
B, C, A.
A következő rajzon ugyancsak egyértelmű az áthaladási sorrend. A fent leírtak alapján a két alárendelt útról érkező jármű között az ún. „jobbkézszabály” adja meg az áthaladási sorrendet:
először a B, végül az A jármű haladhat át.
Tóth László r.ftzls.
Közlekedési előadó
Ne vágj ki minden fát...!
.
Velkey Éva kezdeményezésére idén nyolcadik alkalommal rendezték meg a Rákoskerti Művelődési Házban a Zöldnapot szombaton, november 24-én. Fohsz Tivadar alpolgármester megnyitója után műsor köszöntötte a környezetvédelem önkéntes követeinek seregszemléjét. A produkciók mindegyike kötődött a természethez, legyen az zene vagy éppen tánc. A Bartók Béla Zeneiskola és Művészeti Iskola növendékei kitettek magukért. Úgyszintén Agonács Gábor lokálpatrióta építész és gitárvirtuóz, akinek előadásában két régi, nagy sikerű Illés számot hallgathatott meg a szép számú nagyérdemű. Közülük az egyik éppen arról szólt, hogy Ne vágj ki minden fát!
Az esemény keretében került sor a Rákoskert zászló átadására. A kerületi képviselőtestület a közelmúltban döntött arról, hogy Rákoskeresztúr után Rákoskertnek is önálló zászlója legyen. Az önálló kerületrészi lobogó ötletét Hatvani Zoltán önkormányzati képviselő karolta föl, s megfelelő heraldika-elméleti megalapozás után, közös munkával fejlesztették abba az állapotba, hogy előterjesztésként határozhatott róla a képviselő testület. A lobogó első példánya most szombaton került végleges helyére. Hatvani Zoltán, és a szintén rákoskerti képviselő, Fohsz Tivadar ünnepélyesen átadták a Rákoskerti Művelődési Ház Igazgatójának, Lipcseyné Horváth Ágnesnek.
Fohsz Tivadar megnyitója |
Hatvani Zoltán és Fohsz Tivadar bemutatja a zászlót a Zöldnap résztvevőinek. |
Agonács Gábor gitárvirtuóz |
Forrás: Tizenhetedik Online